środa, 18 czerwca 2014

Tolerancja

Witam Was. To już kilka chwil do upragnionych przez wszystkich… wakacji!

Tolerancja? Co przez to rozumiemy? Znana wszystkim Wikipedia tłumaczy to tak: „Tolerancja– termin stosowany w socjologii, badaniach nad kulturą i religią. W sensie najbardziej ogólnym oznacza on postawę wykluczającą dyskryminację ludzi, których sposób postępowania oraz przynależność do danej grupy społecznej może podlegać dezaprobacie przez innych pozostających w większości społeczeństwa.”

A tak bardziej po polsku? To zanik dyskryminacji  ludzi ze względy na ich religię, wygląd etc. 

Jeszcze bardziej na polski? To akceptowanie/ „lubienie” każdego bez względu na to kim jest.


Każdy z nas chce być „lubiany” bez względu na to kim jest, a jeśli nie „lubiany” to przynajmniej „neutralny” dla potencjalnych szkolnych „żmij”. 

Jednak jak być „lubianym” lub też „neutralnym”? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo albo każdy musiałby się zmienić, siedzieć cicho bądź też być „kozłem ofiarnym”.  Nie da się być w pełni akceptowanym, bo zawsze się znajdzie ktoś kto wypomni nam to jak wyglądamy, ponabija się z tego co mówimy, powytyka nas palcami za to kim jesteśmy. 

Mamy już taki kraj i taki świat, że tolerancja powinna być naszym motywem przewodnim w życiu. Wszędzie spotykamy się z hasłami „równość”, „braterstwo”, „tolerancja”.  Nawet piosenka „We are one” otwierająca mistrzostwa świata w Brazylii ma też jakby nie było przesłanie „jedności” , „pokoju”. 



Jak więc być tolerancyjnym? To też podlega wielkiej dyskusji, bo nie ma najlepszej „recepty” na to by każdego tolerować. Zapewne trzeba wszystko rozpocząć od zmiany w naszym „środku”. Trzeba by zmienić postępowanie, przestać kierować się uprzedzeniami, stereotypami, plotkami.  Trzeba by patrzeć na wnętrze człowieka, a nie na wygląd, majątek, umiejętności, jego wiarę.

Tak więc, każdą proszę  o to, by widząc jakiekolwiek przejawy nietolerancji zwróciła uwagę „nietolerancyjnemu”  a nawet stanęła w obronie tych słabszych, choć wiem, że czasami trudno zdobyć się na takie postępowanie.



Pozdrawiam,
Kinga. ♥


P.S  Dziękujemy za 95 obserwatorów!  Jeszcze chwila i będzie Was 100! :D 

15 komentarzy:

  1. Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Bardzo interesujący post. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Post bardzo interesujący. :) Lubię takie posty.
    http://najla-beauty-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy człowiek zasługuje na szacunek. Nie ważne gdzie mieszka, jak wygląda i jakiej jest religii. Ludzi należy traktować tak jak samemu by sie chcialo być postrzeganym przez innych.
    Bardzo fajny blog. Dodaje do obserwowanych i zapraszam do mnie.;-)
    http://claudiamodaiuroda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze powiedziane :) Ja staram się być jak najbardziej tolerancyjna i mam nadzieję, ze mi to wychodzi :)

    zapraszam http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, ze o tym piszesz :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe,że poruszyłaś taki temat, nieczęsto się z tym spotykam.
    A tolerancja, no cóż... nie da się nauczyć świni latać i nie da się nauczyć rasistów tolerancji, niestety.
    Jedyne co my możemy robić, to działać wbrew im, bronić poniżanych i głosić dobre słowo,
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jestem bardzo tolerancyjna , ale niestety większość Polski taka nie jest,...
    zapraszam do obserwacji! ♥
    http://madeline-photo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mądrze piszesz!:)
    + jestem tutaj nowa, dlatego jeśli chcesz to zapraszam:
    http://sixtysecondsoflove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. tolerancja jest naprawdę ważną rzeczą. ja nie mam z tym problemu. uwielbiam murzynów! ♥

    berrysmilee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem tolerancyjna ;)

    http://dreams-are-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. mądrze napisałaś:) jestem tolerancyjna

    wh4tnext.blogspot.com
    zaobserwuj, skomentuj, a ja zrobię to samo na 100%

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajny pomysł na post. Ja jestem bardzo tolerancyjna, staram się nie odwoływać do żadnych stereotypów itd.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku, świetny post :') uwielbiam takich ludzi jak ty :3 serio :D
    obserwujemy ? blue95strawberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się, inny to nie gorszy.
    Zapraszam to nie reklama tylko zaproszenie.
    http://do-wyboru-do-koloru-projekty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Tolerancja w życiu
    jest bardzo ważna :)
    Bardzo ciekawy post :)
    http://ninaa-ninay.blogspot.com/
    Obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli właśnie dodajesz / dodałeś tutaj komentarz, to wiedz, że wywołuje to u nas duży uśmiech oraz motywuje do dalszego pisania.
Jeśli nas zaobserwowałeś i również liczysz na naszą obserwację, to swój zostaw link w komentarzu a NA PEWNO się odwdzięczymy :)